Samla kompisgänget inför sommaren

Sommaren står snart för dörren och vad är då bättre än att utnyttja denna härliga tid på året till uteaktiviteter. När vi skriver uteaktiviteter menar så såklart inget annat än att samla det gamla kompisgänget från forna glansdagar för att lira lite boll i glada vänners lag.

Med den stundande sommaren i antågande är vi säker på att en utsträckt hand och ett initiativ om att träffas och spela lite fotboll tillsammans kommer uppskattas av din vänkrets. Chansen är stor att många av dom går i liknande tankar och allt som behövs är att någon av er kommer till skott och tar upp frågan på allvar. Att träffas åtminstone en gång i veckan under en viss del av sommarhalvåret kommer med stor sannolikhet visa sig vara något som ni alla kommer ha glädje av och uppskatta. Det är även en bra chans att ta pulsen på människor du kanske inte träffat på länge och återknyta vissa band.

Kanske är det så att du i detta stadiet inser att du inte längre innehar en fullständig utrustning. Visst kan man spela i tennisskorna, men låt oss vara ärliga för ett ögonblick och konstatera att du inte kommer springa runt med ett par tennisskor hela sommaren om ni nu väl ska sätta igång. Det är med andra ord dags att uppdatera din utrustning för att verkligen göra dig redo för en sommar i fotbollens tecken.

Något som är viktigt att komma ihåg när man samlas på detta sätt, helst om det var relativt länge sedan några utav er avslutade sin aktiva fotbollskarriär, är att inte ta det hela på alltför stort allvar. Det gäller att göra klart i ett tidigt skede att det hela handlar om att lira lite boll och att ha trevligt tillsammans, inte att gå 100% in i varje närkamp som om det hela vore blodigt allvar.

Ni har alla samlats för att dela ett gemensamt intresse, inte för att ådra er massa skador. Det är lätt att glömma bort att man inte längre spelar på elitnivå och då är risken att man slinker in i gamla mönster lätt hänt. Du kan även riskera att skada dig själv om du ångar igång alltför häftigt. Du är med stor sannolik långt från lika rörlig och atletisk som förr i tiden och då är det lätt att man överanstränger och skadar olika delar av kroppen.